Utställning, freestyle och träning...

Då har jag lite som har hänt som jag tänkte skriva om
Först och främst har vi ställt i Österbybruk och Houdini fick en slät etta, hans två bröder blev  2:a juniorhane och  3:a juniorhane, det va kul!

Det tråkiga var att det regna vilket gjorde det besvärligt att ställa Houdini då han blir frusen och vill dra ihop sig, kunde nog visat honom bättre men annars var de bra. Synd att solen inte kom när vi ställde, den kom senare på dagen.


Bild tagen på Houdini & uppfödaren från Österbybruk tagen av Johanna Ström


Sedan har vi övat lite inför freestylen och hur det kommer gå vettetusan, det är ju bara en slags träningtävling så de är inte blodigt allvar utan mer träning men man vill ju ändå presetera bra!

Var på klubben och träna igår med en gäng goda vänner, det var mycket trevligt. Det blev både, agility, freestyle och lydnad. Men jag har märkt att den kontakt vi hade när Dini var liten har försvunnit en del. har liksom tappat kontakten påvägen så den bör vi öva upp igen. Utan kontakt funkar INGET! Freestyleträningen blev det inte mkt av heller då Dini stack när han såg flattarna leka och ha kul, efter de var han inte mycket träningsvillig, så vi träna lite inkalling sedan åkte vi hem.

Det var iaf en trevlig dag med bra störning i form av andra hundar och människor, och alla som tränade var så duktiga! =)

Jag hälsade även på en vän igår och hon bor inte långt bort så jag cykla dit så Houdini skulle få sträcka lite på sig. Men jag skulle ta med mig Saga också, en hund som bor här just nu men som ska åka hem ikväll. Iaf så är hon bara en liten hund på ca 5 månader och jag kunde inte låta henne springa den sträckan men jag skulle ta med henne. Så jag fick lösa problemet genom att hon fick åka i en ryggsäck på min mage!

Hon såg så himla söt ut så mamma var tvungen att ta en bild när vi kommit hem igen.




Ett väldigt praktiskt sätt att få med sig den lilla hunden dock inget som bör göras ofta då det kan sluta illa OM man skulle cykla omkull. Jag cyklade himla försiktigt!


För några veckor sedan så var jag och en vän till mig och släppte Saga och Houdini i en grusgrop dom hade det så skoj!





Dessa bilder ovanför från grusgropen är tagna av min vän Catrine




En bild på alla hundar som bor här just nu, men idag ska Saga åka hem vilket kommer bli sorgligt när hon bott här i två veckor!

Från vänstar: Houdini (min hund), Saga (hund som vi passar), Robin (mammas hund)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0