Svvk:s hundutställning i Enköping

I söndags begav vi oss på vår långa färd ner mot Enköping jag, Magda, Erik, Mattias och Madde. Med oss hade vi Houdini och salukin Jamal.. Houdini och Jamal skulle göra sin debut i juniorklass. Väl nere så var de bara en stund tills Houdini skulle in i ringen. Mattias Löfstedt ställde Houdini och de gick jättebra, Houdini fick en slät 1:a och jag var JÄTTENÖJD! Det som var synd var att Houdinis vackra bror Tuff fick en 2:a och apropå bror så verka Houdini och Tuff känna igen varandra även fast dom inte sett varandra sedan dom var 8 veckor.

Jag fick även träffa Houdinis snygga pappa Hugo och hans trevliga ägare Madde. Sedan träffa jag Karin uppfödaren till Robin hon hade fått sitt andra cert på sin saluki tik GRATTIS. Även Jamal som gjorde debut i juniorklass gick de bra för han blev BIR Junior med CK, GRATTIS till Madde och Jamal.

Det var en bra dag med fina hundar, härligt sällskap och relativt bra väder. De jobbiga var att de lukta illa i ridhuset och att de var lerigt utanför ridhuset och att allt tog sån lång tid. Annars var allt på topp! Är nöjd med dagen och Houdinis resultat.




Kommentarer
Postat av: carina

Va´fin han är. Kritiken var bra, tycker jag. Du har fått en bra handler ser jag. Mattias är ju jätteduktig med hundarna. Kram storasyster Carina

2009-03-18 @ 10:16:25
Postat av: Erica svarar:

Tack så mycket, ja han är fin mitt lilla skräp, han behöver bara äta upp sig lite så han får lite mer massa :) Ja, absolut Mattias är jätteduktig på ställa hund. Glad att jag fick hjälp med det för själv var jag tok för nervös för att ställa någon hund. Ha de gott, kram Erica

2009-03-18 @ 10:59:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0