Jag vill träna men vart tog lusten vägen?

Gud, träningen med Houdini ligger verkligen på is och har legat där ett tag.. Förut träna vi i stort sett lite varje dag, jag filma och höll på men gnistan försvann.. Jag letar efter inspiriation men hittar den inte.. Jag vill träna men lusten försvinner när man har en hund som är så oengagerad och ser så uttråkad ut när man tränar. Han gör de jag ber honom om men han har inte de där drivet och farten jag önskar.. Jag testar alla typer av belöning men nja de är svårt.

Men ska börja träna på lite andra platser än här hemma han verka tycka det är roligare då men oftast blir det lite fööör roligt då så han tappar fokus och bara flamsar omkring, men bättre att jag får ta ner honom lite iaf än att försöka speeda upp honom.

Jag som hade såna mål i början av året dom känns låååååångt bort. Jag kanske har gått för fort fram kanske ska börja om lite. sedan sysslar jag lite med allt av varje så då blir allt halvklart, nu har jag tränat mycket drag så freestylen och lydnaden kommit åt sidan men till sommarn är det de som gäller och agilityn.


Maggan och Houdini
(Mor och Son)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0