Brukshundsklubb och hundprat...

Jadu, vad har hänt sen sist?

Jag och Houdini va på öpptet hus i söndags på bhk, där träna vi lite passivtet, drag, apport, fot m.m. Det var några till dä och han tappade fokusen på mig titt som tätt genom att lägga ahns koncentration på vad dem andra gjorde.. Så vi måste börja träna med mera störningar..

Igår så umgicks jag med Magda den större delen av dagen,det blev mycket hundprat, vi var på annikas hund och katt och jag köpte 2 leksaker och 1 ben till Houdini. Sedan åkte vi en sväng till Ninna så Tiger och Houdini fick busa lite, jag kan baa säga att de gäller att se upp när dom tokdårarna far fram annars kan man hamna i backen, det har jag erfarenhet av :) Det var en mycket trevlig dag!

Idag har jag suttit och kollat på lite aussiesidor. Vill ju ha en till hund, en kompis till Dini och en till vän och följeslagare till mig. Drömmen är en red merle aussie helst med stubbsvans men vill iaf ha en merle. Och tävla högt i agility, freestyle å lydnad å sedan köra spår, sök och drag på sidan om som lite extra..

Btw ska min kompis få hem en aussiehane på söndag de ska bli sååå spännande, hoppas dom kommer trivas tillsammans. Hennes mor han en aussie också som heter Akke och som är en härligt aussiekille. Så nu har dom båda aussie, jag får åka och gosa med deras aussiesar tills jag får min egen en dag. Sedan har jag min uuuuuuunderbaaara dokumentförstörare (Houdini) här hemma som förgyller mina dagar något enormt.

Nu ska jag forsätta se på DR HOUSE :)

Ha de gott.. Voff


Min kompis blandras Ceasar, Houdini och hennes mors Aussie Akke...

Kommentarer
Postat av: Madde Eriksson

Hallå! Ni är jätteduktiga som tränar så mycket och ni är så duktiga!

Overallerna har jag köpt av Solveig Mohlin knl Four Girls som sydde upp dom efter en specialbeställning jag gjorde. Jättebra och riktigt vädertåliga. Dom kan tom göra en platsliggning i snön när dom har dom på sig!

Skickar länk till Solveig! girls/" rel="nofollow">http://home.swipnet.se/fourgirls/





Kramar från "farmor" Madde och pappa Hugo

2009-03-04 @ 12:06:21
URL: http://www.simplesite.com/ToMaRos

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0