Strålande sol...

Vilken underbar dag!!! Allt är på topp, nästan! Har nyss kommit hem från en lång cykelrunda med Houdini, jag tänkte bara cykla en bit men jag kunde inte sluta. En trevlig man gav komplimang för Houdini, han tyckte jag hade en fin hund! De var skönt att höra det för omväxling oftast är de standard kommentarerna att han är ju så smal osv. Men folk känner inte rasen utan går bara på det yttre, skulle dom lära känna den trevliga ras skulle dom se de fina och graciösa i hunden!

Det som var mindre kul är att det går inte släppa houdini lös på gården längre och det gör mig väldigt ledsen. I vintras gick de perfekt för då blev snön som en mur men sedan allt har tinat springer han hej vilt. Vi har en stor tomt och en stor äng bakom oss men ändå skrämmer han mig med att springa mot grannen, mot vägen osv. Vilket jag tycker är väldigt tråkigt. Sedan måste jag vara extremt uppmärksam att det inte kommer några som är ute och går eller att grannen får besök för då får jag inte stopp på honom, han älskar folk och ska springa fram och hoppa på dem..

Det är väl en träningsak och förhoppningsvis kommer väl Magda något framöver och hjälper mig.. Visst kan jag gå med honom kopplad men de är så tråkigt för både mig och honom. Att hägna in gården är inga alternativ just nu då det kostar en del plus att jag vet inte hur länge jag kommer bo här.

Men nog med tråkigtheter, detta är ju trots allt en underbar dag! :)


E
n cykelbild dock inte från idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0