hundmat och rädsla...

Idag har Elin och Zero åkt hem och det blev mkt tomt här.. Idag har jag iaf försökt städat och fått lite ordning här, plockat undan lite å så...

Efter att jag skjutsas Elin till stationen så åkte jag och köpte färskfoder till hunden, när jag kommer hem så börja ja dela upp maten och lägger dom i plastpåsar ute.. Jag tar ut Houdini så han får busa och leka i solen medan jag grejar med hundmaten. han hoppar och studsar som en kalv på grönbete.. Sedan tar han ett ärovarv runt huset, sedan springer han runt husknuten igen och jag tänkte "Nu kommer han snart bakom mig i full fart" men ack så fel jag hade ingen Dini kom...

Jag ropade och vad ser jag? Jo en whippet i full fart kommer springande på VÄGEN! Gaaah, fick hjärtat i halsgropen.. men han kom ju när jag ropa honom. TUR att det ej kom någon bil för det kunde gått dåligt för både hund och förare... Huffa!!

Annars har dagen varit lugn..

Igår var det ju hundutställning i Ånge och det var mkt givande. Vi åkte dit rätt tidigt för at kika på andra undar, prata ocvh ta det lugnt. Jag ställde en golden i uppfödarklass lite oplanerat första gången i mitt liv, jag var mycket nervös och lite stressad för jag själv skulle nästan in i ringen med Houdini men det gick bra och det är kul att testat ställt en annan ras.

Houdini var en ängel att ställa igår, sprang som en gud (Han har ett otroligt steg, märkte det extra igår också) och var helt medgörlig och stod så stilla. Vi fick 1:a pris sedan slog vi en tik och tog BIR och fick HP, allt sluta med BIG-2 och vi är mycket nöjda. Elin och Zero sluta som BIG-3 och dom hade ungefär 7 konkurrenter så de var en bra placering.

Kritiken kan ni läsa på våran hemsida www.houdini.cybersite.se

Ha en bra kväll.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0